100% score

Gezondheid, Martin, Vakantie, Wendy Comments Off on 100% score

rode kruis Vanaf gisteren is onze “vakantie ziekenboeg” voor 100% gevuld, het diende zich min of meer de dag ervoor al aan maar gisteren was het raak en dit keer is Wendy het slachtoffer. Ze heeft een breuk in haar middenrif en dit geeft soms klachten, dit is ook nu het geval en als gevolg daarvan houd ze niets binnen. Na een dagje kotsen is het vooralsnog gestopt maar het heeft wel geresulteerd dat ze nu redelijk lusteloos plat ligt in het appartement. Vanochtend een half broodje met jam gegeten en een beetje water gedronken, de hoop is dat ze dit binnenhoud en weer wat aansterkt. We kunnen nu wel spreken van een redelijk dramatisch verlopen vakantie en de stukjes die ik hier op het weblog plaatst lopen ook niet over van vreugde, enige positieve eraan is dat het hier wel een stuk warmer is als in Nederland, hebben we dat toch maar mooi gehad.

Toilet

Amsterdamse gezelligheid

Gezondheid, Martin, Vakantie, Wendy Comments Off on Amsterdamse gezelligheid

Vakantie Vandaag is weer een prachtige dag in Playa del Inglés, een dikke 30+ graden Celsius en een stralend blauwe lucht met veel zon. Het weer is dus niet het probleem, het min of meer vast zitten aan appartement is dat wel. Gisteren terug geweest voor controle naar de arts en hij concludeerde dat het beter gaat maar nog niet zo goed dat ik mezelf weer volop en eventueel zonder krukken kan en mag voortbewegen, dus minimaal nog tot woensdag met mijn enkel ingetapet en eigenlijk algehele rust houden, mocht ik me willen voortbewegen dan enkel met de krukken die ik afgelopen week heb gekregen. Nu is dat niet echt een denderend succes dus veel komen we de deur niet uit. Wel zijn we al een paar keer met de taxi naar een restaurantje geweest om iets te gaan eten, er is hier een soort van Nederlands contingent waar je lekker kunt eten en gezellig een drankje kan doen. Wel een beetje een (te)groot gehalte aan de onvervalste “Amsterdamse gezelligheid” maar je kan niet alles hebben natuurlijk. 😉

Euro Nordic

Er is altijd nog bier….

Gezondheid, Martin, Vakantie, Wendy Comments Off on Er is altijd nog bier….

Vakantie Gisteren was een regelrechte baaldag, pijn in mijn enkel en op doktersadvies totale rust ermee houden. Nu is dat balen niet helemaal weg hoor maar de eerste en ergste emotie van het hele gebeuren is wel weer voorbij, zeker nu ook de scherpe pijn in mijn enkel al behoorlijk is verminderd. In de eerste emotie hebben we gedacht aan een voortijdige terugkeer en die gedachte is er nog steeds, we gaan dit ook nog bespreken met de verzekeraar die later vandaag nog terug zal bellen maar eerlijk gezegd heeft de “toch maar blijven” gedachte vandaag ineens de overhand, zeker gezien de verminderde pijn. Dat geeft enigszins hoop voor komende zaterdag wanneer ik terug moet naar de dokter voor controle, tot die tijd mag ik er niet op lopen en moet er rust mee houden maar wie weet kan en mag ik na die zaterdag er wel wat mee en dan ben ik toch weer een beetje mobiel. Nu zal ik wel niet ineens stukken kunnen lopen en verdere activiteiten zoals duiken zit er ook waarschijnlijk niet in, dan de vorm maar aanpassen naar een meer passieve vakantie! Niet wat we ervan hadden gehoopt natuurlijk maar beter iets als niets, ach….er is altijd nog bier 😉

uitzicht

Einde vakantie?

Gezondheid, Martin, Vakantie, Wendy Comments Off on Einde vakantie?

Vakantie Vandaag naar het lokale medisch centrum geweest voor mijn enkel, onze eigen gedachte was dat het allemaal wel mee zou vallen maar dit bleek toch iets anders te liggen. Na onderzoek en het nemen van foto’s kwam het slechte nieuws, enkelbanden verrekt, misschien wel gescheurd en enkelbot beschadigd. De eerste 4 á 5 dagen mag ik er totaal niet op lopen en na deze rustperiode is het ook onzeker of iets mogelijk is. Zo alles bij elkaar toch een klein drama, we hadden volop plannen gemaakt voor de komende tijd zoals duiken en misschien zelfs een scuba brevet halen, boottochten, Palmitos Park, Sioux City en een bezoekje aan Puerto de Mogan. Dit alles lijkt nu spreekwoordelijk in het water te vallen en daar balen we allebei flink van. Plan van actie is om nu eens contact op te gaan nemen met onze reisorganisatie/reisverzekering om onze mogelijkheden te bespreken. Een voortijdig vertrek ligt voor de hand en hopelijk in de nabije toekomst een nieuwe vakantie in het vooruitschiet. 🙁

been

De andere kant van Gran Canaria

Martin, Vakantie, Wendy Comments Off on De andere kant van Gran Canaria

Vakantie Gisteren was het tijd om er eens op uit te trekken en eens Gran Canaria te bekijken van een andere kant, je hoort namelijk heel vaak zeggen “Gran Canaria, dat is wel héél toeristisch!“ Dat klopt ook wel maar voor een gedeelte, natuurlijk is het zuiden van dit eiland één grote toeristen industrie maar er is meer dan alleen het zuiden. Het oosten is trouwens ook niet bijzonder, daar is industrie, het vliegveld en verder is het landschap er kaal en dor. Maar het noorden, en zeer zeker het westen is vol van mooie ongerepte natuur. Het westen heeft een ruig karakter, hoge bergen en zeer mooie rots partijen, het noorden heeft diezelfde bergen maar is daarentegen heel groen en vruchtbaar. Je kunt er waarschijnlijk dagen rondbrengen maar wij hebben het gedaan in één dag en hebben zeker niet alles gezien. Ondanks dat Gran Canaria meer dan 1000Km is verwijderd van het Spaanse vaste land heeft het een echt Spaans karakter, dat is ook niet verwonderlijk gezien het feit dat dit alweer zo’n 600 jaar in de handen is van de Spanjaarden. Nadat ze het ooit hebben veroverd zijn er veel Spaanse gelukzoekers naartoe getrokken en hebben hier een nieuw bestaan opgebouwd. Natuurlijk hebben ze hier hun eigen tradities opgebouwd in die 600 jaar maar het is allemaal echt Spaans net zoals het Katholieke geloof, dit is uiteraard ook meegekomen met de Spanjaarden en zelfs nu is nog meer als 80% op het eiland Katholiek. Maar goed…..we hebben dus veel interessante dingen gezien, eerlijk gezegd teveel om direct te herinneren en wat we er nog van weten is teveel om hier allemaal te beschrijven. Het was een mooie leerzame dag met uiteindelijk een minder einde, bij de laatste plek waar we stopten heb ik mezelf verstapt en is mijn enkel behoorlijk dik geworden, vandaag er toch maar even naar laten kijken omdat ik vermoed dat mijn enkelbanden zijn beschadigd, hopelijk heeft dit geen nadelig effect op onze vakantie en geplande activiteiten.